De Call Lead is de meest belangrijke en toch meest mishandelde lead die er is!

De call lead is de belangrijkste lead in het dealerbedrijf!

telefoon-icoon-2_21103359-300x300

Bij de laatste workshops en presentaties die ik de afgelopen weken heb gedaan, heb ik veel aandacht besteed aan de belangrijkste lead van allemaal! Niet dus de Nieuweautokopen.nl lead, maar de call lead! Deze lead is aantoonbaar het diepste in de salesfunnel en 70% van die leads converteren binnen 14 dagen ergens in een sale!

Je hebt natuurlijke verschillende call leads op basis van sales. Calls die binnenkomen via de dealer of importeurswebsite, portals zoals Marktplaats,  actiewebsites e.d. Echter een klein onderzoekje leert eigenlijk dat vrijwel overal hetzelfde telefoonnummer staat…..Wat bedoel ik hier nu mee?

Ford dealer
Ik zou graag in de toekomst nog eens een Ford dealer willen worden, dus neem ik deze als voorbeeld. Ik ben Ford dealer in Velp(woon ik toevallig) en ik heb een eigen dealerwebsite(dus niet die rare dealerwebsite van de importeur), een importeurs website, actiewebsite met nieuwe Fords uit voorraad, adverteer via adwords en Google Places en heb mijn voorraad nieuw en gebruikt geadverteerd via Gaspedaal,  Marktplaats,  Autotrader,  Autotrack en Autoscout24.nl. Verder stuur ik elk kwartaal een mailing. Voor zover geen rare dingen! Dit kan namelijk gelden voor iedere dealer! Echter op al die verschillende portals, websites, mailingen e.d werk ik met andere telefoonnummers! 085-nummers die ik kan traceren naar de bron, waardoor ik een betere ROI kan bereken per bron, plus ik kan mijn verkopers ook beter monitoren omdat ik elke dag een rapportage krijg, hoeveel leads ik krijg via welk kanaal.

Adwords
Het gaat zelfs zover dat als iemand op Google, of Adwords op een link drukt welke naar mijn Ford dealerwebsite gaat, dat het telefoonnummer welke prominent op de website staat, meeveranderd. Dus elke sessie/bezoeker heeft een ander telefoonnummer. Pas dan schrik je eigenlijk van hoevaak je wordt gebeld vanuit welke portal, of bron en dat je ook weet dat die lead, de beste lead is qua conversie/afspraak dat die leads direct moeten worden omgezet in concrete voorstellen ipv vage verhalen dat iemand voor informatie heeft gebeld. Bij Nieuweautokopen.nl werken wij al een tijdkje op zo’n wijze! De firma AddCalls doen al 6 maanden bij ons een perfecte job, om het beter inzichtelijk te maken hoeveel call leads wij dan krijgen, die match ik dan weer met het ILMS, bron call leads. Check dus hoeveel van die kansen worden omgezet in offertes, niet in orders!

Brian Pasch
Brian was 18 maanden geleden voor het eerst in Nederland en destijds benadrukte Brian al heel simpel in dit interview dat als je als Ford dealer marketing gaat bedrijven, dan gaat de telefoon rinkelen. Alle effort qua geld en marketing resulteert in meer calls, alleen als je dat niet meet, wat doe je dan? Ik zou zeggen, begin met meten, maak het zichtbaar! Het enige nadeel is dat je verschillende telefoonnummers communiceert, maar dit weegt niet op tegen de cijfermatige voordelen van meten! En dat zeg ik echt uit ervaring….

Lees ook

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024

Eindelijk winst

1 februari 2024

Daar zitten we weer!

25 januari 2024

Aandeelhouder Carmen Automotive BDC