Een jaar om niet snel te vergeten!

50 jaar oud worden, nieuwe bedrijven starten…..

Wat een jaar is 2022 geweest! Zowel op persoonlijk en zakelijk vlak ben ik gegroeid. Ik weet steeds beter waar ik heen wil als persoon en als ondernemer. Als echtgenoot en vader kan ik alleen maar trots zijn op ons gezin. We zijn met z’n drieën – de drie musketiers – en zo gaan wij ook samen het leven tegemoet!

50 jaar oud

Ik werd dit jaar 50, wat bij mijn vrouw leidde tot een initiatief om alle verjaardagsgasten bestaande uit familie, vrienden en zakenpartners, te benaderen voor een geweldig verjaarscadeau: een vliegticket naar Amerika, inclusief concertkaartje, om mijn favoriete band de Zac Brown Band te kunnen zien spelen in Florida. Het feit dat iedereen meedeed en ons daarmee een onvergetelijke ervaring gaf, zal mij altijd bijblijven!

Ook zakelijk mogen wij niet klagen. Dit jaar werd ik formeel medeaandeelhouder van Carmen Automotive BDC. Nu kan ik de volgende stap maken in het beter maken van de online automotive! En met de komst van Jeffrey Silva als managing director bij Carmen hebben wij iemand die ons daarbij gaat helpen, zeker in combinatie met mijn partners!

#DCDW gaat prima!

Bij de #DCDW gaat het super! Calldrip bewijst elke dag zijn meerwaarde bij inmiddels meer dan 500 dealers, importeurs en onafhankelijke autobedrijven in vier landen. Niet dat het grote aantallen zijn buiten Nederland, maar het internationale begin is er.

 

Dankzij trouwe klanten zoals Van Mossel kunnen we stappen zetten in België en Luxemburg. Daarnaast zijn wij erin geslaagd om met Carmen Automotive BDC een schaalbaar model op te zetten, dat kan meebewegen met het leadvolume dat wij aangeboden krijgen.

#DCDW gaat prima!

Wij hebben in 2022 ook zes #DCDW Events georganiseerd: drie in Antwerpen en drie in Almere. Met key-note speakers zoals Brian Pasch, Brian Benstock en Troy Spring waren het zeer succesvolle, in boutique-stijl gehouden events. We hoeven niet het grootste evenement te organiseren, maar willen op ons vakgebied wel de beste content leveren. Dat hebben wij gedaan!

 

Ligier Store Doesburg

In 2022 zijn wij ook met de Ligier Store Doesburg begonnen! Ik had heel lang de droom om autodealer te worden. Nu zijn brommobielen of citycars, geen auto’s, maar met de Ligier Store hebben we wel de mogelijkheid om te laten zien wat we kunnen. En het is best een uitdaging om in een gebied zonder eerdere dealer, zonder klantenbase, zonder gebruikte auto en zonder een serviceafdeling een winkel te starten die online first is en offline second.

De doelstelling die we bij de Ligier Store hebben, is dat we op elk meetbare KPI van Ligier Frankrijk op nummer 1 willen staan. Dat het begin, daar waar we nu staan, moeilijker is dan erover schrijven, zal niemand verrassen. Leuk is het om belangstellenden op de hoogte te houden van onze stappen via onze YouTube-documentaire.

 

Il Fienile

Als laatste, de winkel van mijn vrouw, Il Fienile. In ons gezin zijn wij altijd bezig, mijn vrouw dus ook! Het is een enorme prestatie om een winkel als Il Fienile te runnen. Eerst hebben we de locatie aangekocht, vervolgens winkelwaardig gemaakt. Inmiddels is Il Fienile een feest voor iedereen die van landelijk wonen houdt en is het dealer van onder meer Dubarry, Ilse Jacobsen en Painting the Past. Wij zijn van woensdag tot en met zondag open en als de zaak dicht is, zoeken wij samen in Frankrijk en België op markten en rare winkels naar de juiste producten. Niet dat ik er verstand van heb, maar iemand moet toch sjouwen.

We genieten hier allebei van. Het is quality time met elkaar, ook al vindt men dit ‘werk’. Il Fienile betekent ook dat we elk weekend open zijn, desondanks vinden we altijd tijd om naar elke rugbywedstrijd en -training van zoonlief te gaan. En dan gaan we ook nog samen naar Vitesse. Zoals je kunt lezen is het leven zakelijk en persoonlijk nooit in balans, maar wel in harmonie!

Fijne kerst en een goed en gezond 2023!

Lees ook

9 januari 2023

Wat brengt 2023 de online automotive?

2 januari 2023

Wat moeten wij met Artifical Intelligence (AI) in de automotive?

26 december 2022

Waarom de 60%-regel zo relevant is!

12 december 2022

De (automotive) klant neemt de telefoon niet meer op…