Hadewych Corstens van Marktplaats

#DCDW Podcast 2 – Hadewych Corstens van Marktplaats

Hadwych Corstens

Welkom bij de #DCDW Podcast van deze week, ik ben Paul de Vries. Deze week spreken we met Hadewych Corstens van Marktplaats. Hadewych is bij Marktplaats eindverantwoordelijk voor alles wat met automotive te maken heeft. Ze heeft onlangs call tracking geïntroduceerd, waarmee autobedrijven meer inzicht krijgen in het rendement van hun investeringen bij Marktplaats. Hadewych verkoopt zelf regelmatig auto’s op Marktplaats om bij te blijven en is vanzelfsprekend trots op het feit dat Marktplaats ook vorig jaar weer is verkozen tot beste en populairste automotivewebsite van Nederland.

Call tracking

Hadewych: “Dank je, Paul. Leuk dat je call tracking noemt, want dat is inderdaad een hele interessante aanvulling op het dienstenpakket van Marktplaats voor automotivebedrijven. We weten immers dat de telefonische lead het beste van alle leads is te converteren naar een sale, maar tot voor kort wisten we eigenlijk niets over die call lead. Via call tracking, waarbij de consument zonder dat hij het zelf beseft belt via een uniek nummer, kunnen we heel veel data achterhalen. Uiteraard wanneer hij belt en op basis van welke advertentie, maar ook hoe snel er wordt opgenomen en hoe lang het gesprek duurt. Autobedrijven kunnen die gegevens analyseren en de opvolging van hun telefonische leads verbeteren. Bovendien weten ze nu direct wat het rendement is van hun advertenties op Marktplaats.

” Tools “

Als onderdeel van eBay werkt Marktplaats steeds meer samen met de grote internationale portals. Dat levert nieuwe mogelijkheden op, maar vooral heel veel waardevolle data voor autobedrijven. We presenteren dit in ‘de Kracht van Marktplaats’, een soort dashboard voor autobedrijven waar ze alle data over hun advertenties en de effecten daarvan kunnen ophalen. En dat is nuttig, want wat me opvalt is dat heel veel autobedrijven beslissingen nemen op basis van een onderbuikgevoel en niet op basis van data en feiten. Daarom kunnen autobedrijven die klant bij ons zijn rekenen op hulp bij hun business: door middel van data, maar ook allerlei tools. Bijvoorbeeld de bedrijvenpagina, die door steeds meer autobedrijven wordt gebruikt, maar ook hulpmiddelen om een advertentie die weinig wordt bezocht extra onder de aandacht te brengen. Marktplaats is bovendien ontzettend sterk vertegenwoordigd bij Google, dus daar kun je als autobedrijf van meeprofiteren.”

Hadewych, hartelijk dank voor je medewerking aan deze #DCDW-podcast. Voor autobedrijven die kennis willen maken met de Kracht van Marktplaats is hier de link: dekrachtvanmarktplaats.nl

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door

Nieuweautokopen.nl, Marktplaats,  Tevreden.nlAutodata Nederland en taGGleauto.

Nieuweautokopen.nl

Marktplaats

Over Marktplaats

Met 1 miljoen unieke bezoekers per maand in de groep Auto’s is Marktplaats dé autosite met het hoogste bezoekersaantal van Nederland. Per dag worden er zo’n 6.000 advertenties van zowel particulieren als autobedrijven in deze groep geplaatst voor merken als Volkswagen en BMW. Marktplaats voegt aan deze advertenties gratis extra informatie toe over de auto’s, samen met de online tips en checklist om de aan- of verkoop van een occasion nog eenvoudiger te maken, is Marktplaats dé plaats voor een succesvolle koop of verkoop van een betrouwbare occasion, met of zonder garantie. Marktplaats maakt sinds november 2004 onderdeel uit van eBay en is gevestigd in Amsterdam.

Kijk voor meer informatie op marktplaats.nl.


Gold Partner: Taggle Video

Taggle Auto

In een tijd dat de consument zich alleen nog maar via het internet oriënteert op zijn volgende auto,zowel privé als zakelijk, lijkt concurreren op prijs nog het enige marketinginstrument.
taGGleauto is ervan overtuigd dat het weggeven van marge niet nodig is. Door videomarketing in te zetten kan het dealerbedrijf zich uitstekend onderscheiden van de andere aanbieders in de markt, ook zónder dat de consument een bezoek brengt aan zijn showroom. Slim gebruikmaken van videomarketing, en met name van de trend dat video veel meer wordt bekeken dan advertenties met alleen tekst en foto’s, geeft het dealerbedrijf de mogelijkheid om op afstand een doorslaggevende rol te spelen in de besluitvormende fase. Eén van de weinige manieren waarop de consument wel wordt beïnvloed, zonder dat deze een voet in de showroom zet, is gebruikmaken van video-oplossingen zoals taGGleAuto en CarViewer.

Meer info op Taggle.nl

Persoonlijk, informatief, onderscheidend én vele malen effectiever.


Gold Partner: Autodata Nederland

Autodata
Autodata levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Milestones

      • Recente introductie van unieke app voor mobiel voorraadbeheer
      • Het vernieuwde Wheelerdelta is het meest gekozen occasionplatform door occasion managers en verkopers
      • Autoscanpro is de hoogst gewaardeerde occasion inkoopapplicatie voor holdingen
      • Autodata Nederland bestaat sinds 1992 en is sinds 2015 onderdeel van Solera Holdings

Meer info op Autodata.nl


Autobedrijf Tevreden.nl

Tevreden.nl

Als uw klanten meer zijn dan alleen een rapportcijfer
De doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken van autobedrijf.tevreden.nl helpen u exact te bepalen waar eventuele verbeterpunten liggen voor uw dienstverlening. U krijgt real-time inzicht in klantervaringen en weet precies wat klanten van u vinden. Deze reviews kunt u delen op uw eigen website, autobedrijf.tevreden.nl, Opiness.nl en de grotere occasions portals als Marktplaats en Autotrack. Heel belangrijk voor de online vindbaarheid en promotie van uw bedrijf! Enthousiaste klanten zijn dé weg naar het succes! Meer info via autobedrijf.tevreden.nl.

Waarom kiezen voor Autobedrijf Tevreden.nl?

      • Doorlopende, onafhankelijke, betrouwbare en professionele online onderzoeken
      • Zelf onderzoeken versturen, desgewenst met koppeling DMS systemen
      • Directe terugkoppeling van resultaten op management- en/of vestigingsniveau
      • Interne benchmark om vestigingen, teams en medewerkers met elkaar te vergelijken
      • Externe benchmark door gebruik van interactieve dashboarding
      • Complete dienstverlening inclusief begeleiding, advies en servicedesk
      • Mogelijkheid reviews te publiceren op uw eigen website, Google, Opiness.nl, autobedrijf.tevreden.nl en de grotere occasions portals

Meer info op Autobedrijf.Tevreden.nl