Pageimage
DCDW Podcast 28 door Paul

Robert Adelerhof van UnameIT We build IT

Design is niet alles bepalend, de integratie met de offline omgeving is vele malen belangrijker! Je moet een totale online showroom neer kunnen zetten!

Robert Adelerhof

Welkom bij de #DCDW Podcast van deze week met in de hoofdrol Robert Adelerhof van UnameIT en ook het onlangs geïntroduceerde Marble. Zijn passie is om de wens vanuit het veld te vertalen in panklare IT-oplossingen voor ondernemers in de autobranche. Robert, welkom, welke topics in deze korte introductie wil je tijdens dit gesprek met mij verder toelichten?

DNA-spoor

“Paul, allereerst dank voor je uitnodiging om in deze podcast te gast te mogen zijn. Je wekelijkse gesprek met iemand uit de branche waardeer ik zeer, het is een leuk en leerzaam initiatief. Goed, over UnameIT kan ik natuurlijk makkelijk een half uur praten, maar ik denk dat veel van de luisteraars naar de podcast wel ongeveer weten wie wij zijn en wat we doen. Leuker is het om even op Marble in te gaan, onze nieuwste aanwinst. Marble richt zich op het digitaliseren van online processen in automotive, dus opereert wat meer op de achtergrond dan UnameIT. We zien dat de integratie tussen online en offline steeds belangrijker gaat worden. Van twee gescheiden werelden wordt het volgens ons steeds meer één. En daar gaat Marble verandering in brengen.

Denk aan snelle leadopvolging. Klanten verwachten dat een digitale informatie- of proefritaanvraag eigenlijk direct wordt beantwoord. Daarvoor is een naadloze integratie van online en offline noodzakelijk. Maar ook praktisch: als een klant al online zijn nieuwe auto heeft samengesteld met een car configurator, dan is het wel zo makkelijk dat de verkoper in de showroom niet opnieuw handmatig alle bestelcodes die bij die auto horen hoeft in de kloppen. Daarnaast kan Marble het spoor van een klant eerder oppakken en langer volgen. Dat geeft hele aardige en bruikbare statistieken en inzichten: je hebt het er in eerdere podcast al over gehad, maar ik denk dat we met deze nieuwe systemen heel goed in staat zijn om het DNA-spoor van de klant te ontrafelen. En dus van lead tot order vast te stellen hoe het proces is verlopen en welke keuzes de klant gemaakt heeft, en wanneer.”

Kwartier

“Toen we ooit startten met leadmanagementsysteem LEF was ons primaire doel om alle leadbronnen in één applicatie onder te brengen. Het was even lastig, want niet elk portal wilde zijn leads op een andere manier dan een e-mail naar het autobedrijf verzenden. Inmiddels zijn we een heel eind, waarbij recent ook de koppeling tussen Marktplaats en LEF tot stand is gekomen. Daar zitten trouwens meerdere unieke mogelijkheden aan gekoppeld: call-tracking bijvoorbeeld. Hoe ideaal is het als je als autobedrijf niet meer een icoontje ziet op je telefoon van een gemiste oproep, maar een berichtje krijgt met het telefoonnummer en het tijdstip van de oproep die je gemist hebt. Plus de achterliggende informatie over de herkomst van die lead.

En bedenk, en dat moeten alle autobedrijven maar aannemen van me, een kwartier is eigenlijk al te lang. Je moet echt direct opvolgen. Voorkom dus vertraging in je systemen. Ik denk altijd aan de klant die achter zijn tablet of laptop besluit een informatieaanvraag te doen, waarbij hij nog even twijfelt of het een belletje of een digitaal informatieverzoek wordt. Hij kiest voor het laatste, maar de kans is groot dat hij een kwartier later al weer met heel andere dingen bezig is. Of, erger nog, onderweg is naar de concurrent. Wacht dus niet, en handel meteen. Want dat is deze tijd.”

Robert, heel hartelijk bedankt voor je komst naar de #DCDW Podcast. Altijd leuk om met je van gedachten te wisselen over de leadprocessen, want daar is nog een hoop mogelijk. Aan de andere kant, als ik jou zo hoor zit het wel goed en kunnen we als autobedrijven op het gebied van snelle en makkelijke leadopvolging mooie dingen verwachten. Nogmaals dank!

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nieuweautokopen.nl, Marktplaats, Autodata Nederland, Tevreden.nl,  UnameIT en Bovemij.

Nieuweautokopen.nl is het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland. Zowel de particuliere als de zakelijke autokoper kan er terecht voor een nieuwe auto van elk merk. Koop, lease of Private Lease, Nieuweautokopen.nl biedt het aan, inclusief aankoopondersteuning en merkgarantie.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

Tevreden.nl: Als uw klanten meer zijn dan alleen een rapportcijfer
De doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken van autobedrijf.tevreden.nl helpen u exact te bepalen waar eventuele verbeterpunten liggen voor uw dienstverlening. U krijgt real-time inzicht in klantervaringen en weet precies wat klanten van u vinden. Deze reviews kunt u delen op uw eigen website, autobedrijf.tevreden.nl, Opiness.nl en de grotere occasions portals als Marktplaats en Autotrack. Heel belangrijk voor de online vindbaarheid en promotie van uw bedrijf! Enthousiaste klanten zijn dé weg naar het succes! Meer info via autobedrijf.tevreden.nl.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?