Emiel Kolk van Futy
Onze software verandert een websitebezoek in een dialoog met de klant
Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag doen we dat met Emiel Kolk van Futy. Emiel, dankjewel voor jouw komst alhier. Wil je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?
Dialoog
“Ik ben Emiel, 30 jaar, en ik heb samen met mijn broer Futy opgericht. Futy helpt bedrijven bij het omzetten van websitebezoeken naar contactaanvragen. Zo veranderen we een websitebezoek in een dialoog met een klant. Met onze software creëren we een laagdrempelige manier voor klanten om contact op te nemen met het autobedrijf. Dat werkt vooral goed voor mensen die misschien wat schuw zijn om via de telefoon contact op te nemen. Het is ook een goed alternatief voor live chat. We zien vooral bij kleine organisaties dat het lastig is om altijd binnen 30 seconden een live chat te beantwoorden.”
Triggers
“Een websitebezoeker kan je vergelijken met een klant die onbegeleid door jouw showroom loopt. De kleinste details bepalen of een klant een actie gaat uitvoeren of niet. Een websitebezoeker op het juiste moment benaderen met een chatvenster, of een bericht, triggert om contact op te nemen. Met onze software kan het autobedrijf kiezen via welk kanaal ze een bericht naar de klant willen versturen. Als een klant niet is ingelogd bij WhatsApp kan je ook contact opnemen via e-mail. De meeste mensen gebruiken WhatsApp.”
Nieuwe koppelingen
“Onze software is zo ontwikkeld dat het voor elke website en voor elk cms bruikbaar is. Je kan je eigen huisstijl bepalen, je eigen kleuren, maar bijvoorbeeld ook welke triggers je wilt gebruiken en wanneer ze actief zijn. Als gebruiker, het autobedrijf, kan je zelf koppelen welke acties op de website bij welke persoon in het bedrijf terechtkomen. Van inruilverzoeken tot onderhoudsaanvragen. We werken op dit moment aan de ontwikkeling van nieuwe koppelingen met softwaresystemen en werkplaatsafspraaksystemen, zodat we de functionaliteit van de software verder kunnen uitbreiden.”
Dankjewel voor je komst Emiel, en voor jouw blik in de toekomst. Volgende week een nieuwe gast met dezelfde missie om de online automotive beter te maken.
Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:
Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip en Findio
Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.
Waarom kiezen voor Calldrip?
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.
Waarom kiezen voor UCC?
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!
Waarom samenwerken met Findio voor auto?
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.
Waarom kiezen voor Spincar?
Auto kopen anno 2020? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder.