Pageimage
DCDW Podcast 150 door Paul

Sander van den Hout – Autotrack, Gaspedaal, Autowereld en nu ook Autoweek!

Data wordt allesbepalend voor succes
Welkom allemaal bij onze 150e podcast met als doel de online automotive beter te maken. Voor deze jubileumpodcast hebben we een bijzondere gast. Live vanuit de Tweakers-studio spreek ik met Sander van den Hout. Sander, wil je aan de paar luisteraars die jou niet kennen vertellen wie je bent en wat je doet?

Merkenbundeling
“Dankjewel Paul. Allereerst gefeliciteerd met deze 150e podcast. We kennen elkaar al sinds 2000. Toen begon ik met het opzetten van Autotrack.nl. Later ben ik meegegaan naar Wegener en naar De Persgroep. De afgelopen twee jaar ben ik bezig geweest met de samenvoeging van Autotrack en Gaspedaal. DPG Media en Mediahuis zijn de twee grootste mediapartijen van Nederland en Vlaanderen. De merkenbundeling van de portals is een goede stap. Het was nog beter geweest als we dit meteen in 2000 hadden gedaan. Autotrack en Gaspedaal zijn niet elkaars grootste concurrenten. De grootste concurrent van portals is Facebook.”

Slagvaardiger
“Door de krachtenbundeling kunnen we slagvaardiger opereren. Met onze proposities willen we de nummer twee van Nederland zijn. Gaspedaal is een soort autogoogle. Alle auto’s die in Nederland te koop staan, staan op Autowereld. Via Gaspedaal bieden we consumenten toegang tot alle auto’s in Nederland. Autowereld is voor ons een speeltuin om te experimenteren. Bovendien levert het veel datapunten op. Die data kunnen we gebruiken om autobedrijven te helpen, bijvoorbeeld met het samenstellen van de voorraad binnen hun regio. Autotrack is onze premium propositie, gericht op de zoekende consument.”

Warme leads
“Door de krachtenbundeling hebben wij duidelijk zicht op het onlinegedrag van consumenten die een auto zoeken. Op basis van het zoekgedrag verwijzen we consumenten naar het meest geschikte portal. Als je de juiste data hebt, kan je een consument op het juiste moment de juiste auto aanbieden. We zijn op dit moment bezig om het platform achter Autotrack technisch te vernieuwen. We gaan onder meer live met 360 graden video’s en foto’s. De nieuwe technologie maakt het mogelijk om heel snel nieuwe features live te zetten. Die zijn allemaal gericht op warme leads voor het autobedrijf. Dat is uiteindelijk ons doel: zorgen voor warme leads van consumenten die de auto komen ophalen, of thuis laten afleveren.”

Sander, dankjewel dat je te gast wilde zijn in de 150e aflevering van onze podcast. De komende twee weken geen reguliere uitzendingen maar een aantal soundbites uit #DCDW-events. Begin januari weer een nieuwe podcast om de online automotive beter te maken.

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

MarktplaatsActivleaseUCCCalldrip en UnameIT

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

ActivLease is expert in elektrisch leasen. Wij werken samen met de beste leasemaatschappijen, banken en dealers om maatwerkoplossingen te bieden aan de mkb’er en zzp’er. Mobiliteit met scherpe leaseprijzen, hoge inkoopkortingen en een grote voorraad leaseauto’s die snel leverbaar zijn.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Calldrip is een rapid respons tool die de verkoper in staat stelt om direct, snel en effectief met je klanten in contact te komen! Vele importeurs zoals Hyundai, Opel en Toyota gebruiken Calldrip al succesvol.

UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?