Pageimage
DCDW Podcast 102 door Paul

Steve Roessler – DriveCentric

Een persoonlijke videoboodschap van een halve minuut, waarin een verkoper antwoord geeft op vragen van de klant, werkt beter dan een e-mail.

Welkom allemaal bij de #DCDW Podcast met deze week Steve Roessler. Steve is een van de mensen achter DriveCentric, een van de leidende lead management systemen in Amerika die dingen anders doen dan anders. Ik spreek hem tijdens een evenement van David Kain in Kentucky waar we deze podcast hebben opgenomen. Steve, wil je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?”

Snel en persoonlijk
“DriveCentric is een jong en groeiend bedrijf. Op dit moment bedienen we zo’n 275 à 300 bedrijven. We ondersteunen dealers met hulpmiddelen om beter met klanten te communiceren. Bellen en e-mailen zijn niet de enige communicatiemiddelen. Hier in de Verenigde Staten communiceren heel veel klanten per sms en steeds meer mensen verwachten dat autobedrijven gepersonaliseerde videoboodschappen sturen. Klanten willen niet teveel tijd besteden aan het aankoopproces. Ze verzamelen informatie liever thuis in hun luie stoel dan bij een autobedrijf. De manier waarop en de snelheid waarmee je deze klanten benadert, bepaalt of ze naar jouw showroom komen. Persoonlijke berichten en video’s zijn een kans om zo vroeg mogelijk in het verkoopproces rechtstreeks contact te leggen met de klant.”

Race to engagement
“DriveCentric zorgt voor een snelle responstijd. In DriveCentric zijn alle verschillende communicatiekanalen samengevoegd. Dat geeft meer overzicht dan wanneer je aparte systemen naast elkaar gebruikt. Alles komt centraal binnen. Communicatiesnelheid is tegenwoordig ontzettend belangrijk. Een klant die in de showroom 20 minuten moet wachten op een verkoper, gaat weg. Met andere communicatievormen is dat hetzelfde. Daarom is de ‘race to engagement’ zo belangrijk: een snelle en goede eerste reactie op een lead. In onze software is kunstmatige intelligentie verwerkt. Als een verkoper niet beschikbaar is, bijvoorbeeld tijdens een lunchpauze of ’s nachts, dan stuurt de software automatisch een passende reactie terug.”

Betere aankoopervaring
“Met een videoboodschap laat je als autobedrijf zien dat je het anders aanpakt dan andere bedrijven. Een persoonlijke video van een halve minuut, waarin de verkoper antwoord geeft op de vragen van de klant, werkt beter dan een e-mail. Een auto kopen gaat niet om het product. Het gaat om de beleving. Dat is wat de klant onthoudt. Net als in een restaurant. Mensen die een auto online kopen, doen dat omdat ze autobedrijven en verkopers niet vertrouwen. Als autobedrijven de aankoopervaring verbeteren, komen klanten graag naar de showroom. Snelle en persoonlijke communicatie in de leadfase helpt om dat te bereiken.

“Steve, dankjewel voor onze vriendschap en voor deze podcast. Voor onze luisteraars: volgende week weer is er een nieuwe podcast.”

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

MarktplaatsAutodata Nederland,  Marble Digital Marketing SolutionsUnameIT en Bovemij.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

ActivLease is expert in elektrisch leasen. Wij werken samen met de beste leasemaatschappijen, banken en dealers om maatwerkoplossingen te bieden aan de mkb’er en zzp’er. Mobiliteit met scherpe leaseprijzen, hoge inkoopkortingen en een grote voorraad leaseauto’s die snel leverbaar zijn.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

Marble Digital Marketing Solutions is hét online marketing bureau voor de autobranche. Wij bouwen data driven websites op een platform dat volledig is geoptimaliseerd voor gebruik binnen de autobranche. Door de verschillende koppelingen binnen het platform zijn wij in staat om een naadloze integratie van online naar offline te realiseren voor u en uw klanten. Een hogere conversie via uw eigen website? Voorzien van geavanceerde techniek en functionaliteiten? Altijd inzicht in uw online performance? Tegen een vaste fee per maand zonder hoge éénmalige investeringen? Dan bent u bij Marble Digital Marketing Solutions aan het juiste adres!

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor tips en al wat mooi is in de wereld.

Niets missen van de online automotive?