Welke leads kun je wel uitbesteden?

Sommige leads kun je wel degelijk uitbesteden…

Bij elke presentatie die ik geef over leadopvolging, geef ik aan dat online actieve leads door de verkoper dienen te worden opgevolgd, in plaats van door een Klant Contact Center (KCC). De meeste dealers die een KCC hebben, zien dat de conversie naar een sale niet hoger wordt, maar dat vooral de kosten toenemen.

Aan de andere kant, een Klant Contact Center, of zoals wij het bij Carmen noemen, een Business Development Center, kun je wel degelijk effectief inzetten. Zowel aan de servicekant, als aan de saleskant.

Service

Aan de servicekant helpen wij bij Carmen Automotive BDC veel grote dealers in de overflow van de receptie. Klanten die bellen voor het maken van een afspraak, voor service of APK, worden doorgezet naar ons, waarna wij de afspraken inplannen. Daardoor heeft de receptionist meer tijd voor de meer ingewikkelde, complexere gesprekken die er elke dag aan de balie plaatsvinden.

Daarnaast hebben de meeste dealers en autobedrijven een communicatieplan gemaakt om hun eigen serviceklanten te benaderen, bijvoorbeeld om de jaarlijkse APK te doen. Dat doet men via e-mail en SMS. Een groot aantal mensen ‘vergeet’ die verplichte periodieke keuring gewoon, en als het moment daar is, is Google een snelle oplossing om het dichtstbijzijnde APK-keuring station te vinden. En dat wil je als autobedrijf niet.

Carmen Automotive BDC kan de lijst van eigen klanten, die nog geen afspraak, maar wel een aflopende APK hebben, voor u bellen, de afspraak maken en daarmee de klant behouden. En inderdaad, het klopt dat uw serviceadviseur dat ook kan, maar hij heeft er vaak geen tijd voor.

Sales

Aan de saleskant hebben wij veel klanten die ons gebruiken nadat de verkoper eerst de kans heeft gehad om bijvoorbeeld een actieve lead op te pakken. Door de Calldrip systematiek en de zes stappen die wij volgen, zijn wij er om de lead op te pakken als de verkoper het om wat voor reden niet kan doen. In de praktijk blijkt dat wij vooral helpen met de leadopvolging na 18.00 uur. De meeste leads komen nog steeds binnen na 18.00 uur en veel dealers en autobedrijven zijn niet ingericht om deze leads direct op te pakken. Daar helpen wij graag mee!

 

Doordat wij zeven dagen in de week operationeel zijn en zes dagen kunnen bellen, kunnen wij voor u die leads wel oppakken. Voordeel is, dat u de klant de volgende dag niet meer hoeft na je jagen, maar al een concrete afspraak in de mailbox hebt.

Passieve leads

De leukste opvolging vind ik die van de passieve lead. Elk bedrijf heeft veel leads in zijn CRM staan die gebeld kunnen worden. Zeker nu met hoge rentes, dienen we de omloopsnelheid te verhogen en alle kansen te benutten.

Passieve leads zijn bijvoorbeeld klanten die een private leasecontract hebben, dat over zes maanden afloopt. Deze leads bellen wij graag met een actieve aanbieding. Heeft de klant interesse? Dan spelen wij de klant door naar uw verkopers, zodat zij hun tijd kunnen besteden aan waardevolle klanten.

Passieve leads zijn bij uitstek geschikt om uit te besteden!

Passieve leads zijn ook de afgesloten leads. De leads die door de verkoper een aantal keren zijn benaderd, maar waarmee geen contact is gekregen. Wij zien in onze data, dat als wij de klant bellen op andere tijdstippen en met andere telefoonnummers, wij die lead wel kunnen activeren. Uw marketinginvestering renderen daardoor beter.

Voorbeelden

Bovenstaande voorbeelden geven aan dat Carmen Automotive BDC waarde toevoegt en voor u werkt. Het bedrijf ontwikkelt en creëert

Business voor u, is volledig gespecialiseerd in automotive en kan bellen, mailen, chatten en appen. En dat alles zeven dagen per week en aangestuurd door aandeelhouders met een trackrecord in automotive!

Contact opnemen?

Wilt u de kracht van Carmen zelf onderzoeken met bijvoorbeeld een APK-lijst? Wij zorgen voor een aantrekkelijk instaptarief zodat u kunt testen wat Carmen kan. Meer informatie? Laat het mij weten, ik ben er om te helpen en om het online klantcontact beter te maken!

 

Lees ook

Leadopvolging belangrijk, ook in 2024!
21 december 2023

Leadopvolging belangrijk, ook in 2024!

DCDWeekupdate - waarom ook Tesla zijn voorraad op portals zet
14 december 2023

Waarom ook Tesla zijn nieuwe Tesla voorraad op portals zet!

Moet je wel terug in de marketinguitgaven?
8 december 2023

Moet je wel terug in de marketinguitgaven?

Een voorraadauto kort € 86,- per dag in de VS!
30 november 2023

Een voorraadauto kost € 86,- per dag in de VS!