Pageimage
23 januari 2019 door Paul

Automatische beoordeling met AI en Calldrip van uw online en telefonische leads!

Binnen een aantal weken krijgt Calldrip een belangrijke nieuwe functionaliteit. Met de toevoeging van kunstmatige intelligentie (AI) wordt Calldrip slimmer en effectiever. De nieuwe zelflerende software helpt autobedrijven om leads sneller, efficiënter en nauwkeuriger op te volgen.

Persoonlijke beoordeling door #DCDW Quality Managers

Op dit moment kunnen we uitgaande gesprekken met Calldrip opnemen voor trainingsdoeleinden. Gemiddeld gebeurt dat enige honderden keren per dag. Op deze manier zorgen we ervoor dat leads bewuster worden opgevolgd zodat we de conversiegraad kunnen verbeteren. In het #DCDW Callcenter beluisteren en beoordelen wij deze gesprekken met de #DCDW Quality Managers. Dat heeft effect: er zijn dealers en importeurs die online leads binnen twee minuten opvolgen met een uitgaand gesprek naar de klant.

Automatische beoordeling met AI

Met de toevoeging van AI-functionaliteit aan Calldrip gaan we een stap verder. Artificial intelligence (AI) heet in goed Nederlands artificiële of kunstmatige intelligentie. Het is niets meer of minder dan intelligente software. De nieuwe AI-module bewerkt geluidsopnames van gesprekken automatisch tot tekstbestanden. Uitgeschreven gesprekken tussen klant en verkoper worden op een WhatsApp-achtige manier op het scherm getoond. De AI-module berekent in percentages hoe lang de verkoper en de koper aan het woord zijn geweest. Op basis van referentiedata geeft Calldrip vervolgens een beoordeling van het gesprek. Zoals we immers weten, is er een verband tussen de tijd dat de verkoper aan het woord is en de kans dat een gesprek eindigt met een concrete afspraak.

Nauwkeurige screening

De tekstbestanden uit Calldrip kunnen we via webhook terugvoeren naar bijvoorbeeld LEF, Automanager of Websolve. Zo ontstaat van elke lead een tekstbestand waarin de verkoper en het management kunnen zien hoe de lead is afgehandeld. Door de omzetting van stem naar tekst kunnen we ook geautomatiseerd alle gesprekken filteren die eindigen in een voicemail. Dat is niet het enige. Door deze nieuwe techniek kun je als dealer zaken die je belangrijk vindt aan een gesprek geautomatiseerd terugvinden. Stel dat je klanten vijf zekerheden als USP aanbiedt, dan kun je elk gesprek geautomatiseerd screenen en controleren of deze vijf zekerheden zijn genoemd. Dit is ook instelbaar voor andere begrippen, zoals het maken van een afspraak, enzovoorts.

Nuttige data voor importeurs

Voor importeurs heeft de toevoeging van AI aanvullende voordelen. Wij kunnen hierdoor per lead, of eigenlijk per klant waar je als importeur een happy call op wilt laten uitvoeren, een apart telefoonnummer beschikbaar stellen. Belt de dealer de klant, dan kunnen we bepalen:

  • – Of het telefoontje heeft plaatsgevonden
  • – Hoe lang het gesprek heeft geduurd
  • – Hoeveel belpogingen het heeft gekost
  • – Welke verkoper het gesprek heeft gevoerd
  • – Of de vragen zijn gesteld die je als importeur gesteld wilt zien

Meer rendement: inspect what you expect

Dealers, dealergroepen en importeurs die meer uit leads willen halen, halen het meeste rendement uit betere eerstelijns gesprekken met klanten. Zeker als je aan leads een minimale conversiegraad koppelt. Een van de mogelijkheden om dit te bereiken, is met behulp van een klantcontactcentrum. Rechtstreeks contact met de verkoper werkt in onze ervaring beter. Met Calldrip zorgen wij ervoor dat de verkoper binnen twee minuten de potentiële klant aan de telefoon heeft. Vervolgens zorgt de nieuwe AI-techniek voor optimale monitoring. Zo kunnen we verkopers coachen en helpen om het beter te doen, volgens het principe ‘inspect what you expect’. De uitbreiding met AI maakt het voor managers en importeurs eenvoudiger en efficiënter om met Calldrip bij te houden of alle gewenste processen zijn gevolgd.

Wilt u meer informatie over de nieuwste updates van Calldrip? Laat het ons weten of bezoek dcdw.nl.

Over Paul

Paul de Vries heeft een enorme staat van dienst in de automotive. Hij ging van eigenaar van een dealerbedrijf via het online verkoopplatform Nieuweautokopen.nl naar Marktplaats (eBay) waar Paul inmiddels Key Automotive Spokesperson is. Daarnaast is hij oprichter en eigenaar van #DCDW, een platform voor dealers en autobedrijven die meer auto’s online willen verkopen. Paul presenteert wekelijks de #DCDW Podcast en onder de noemer #DCDW Academy verzorgt hij trainingen en cursussen op het gebied van sales en online automotive voor verkopers, verkoopleiders en directie. Paul is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen, hij blogt veel en zijn populairste blogs zijn samengebracht in twee boeken: Lead the Way op de digitale snelweg en Follow up: meer succes als digitaal autobedrijf. Meer informatie over Paul, zijn boeken en zijn services vindt u op: DCDW.nl.

De nieuwste ontwikkelingen van de automotive in jouw inbox

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Niets missen van de online automotive?