Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Waar de Autoverkoper 2.0 aan moet voldoen! Veel autobedrijven en dealers vinden het moeilijk om van hun autoverkoper een autoverkoper 2.0 te maken. De theorie is nog wel te behappen, maar de uitvoering in de praktijk is vele malen moeilijker. Vaak zitten medewerkers in het bedrijf vast in hun reguliere werkzaamheden en om dit ineens […]
Er is te weinig kennis over de Return on Investment op je marketing-spend in de automotive Als ik bij dealers ben om de ‘Kracht van Marktplaats‘ te laten zien, dat is dat vaak de eerste keer dat men deze veelzeggende statistieken ziet. Hetzelfde geldt voor de andere portalen en hun cijfers. Voor veel autobedrijven is […]
Toyota CHR en de Fiat Live Store; Wat hebben ze gemeen? Onlangs introduceerde Toyota sinds lange tijd een auto met lef: De Toyota C-HR. Een leuke auto vind ik het. Maar leuk of niet, hij zal verkocht moeten worden. Louwman Retail heeft de C-HR gebruikt om te experimenteren. Ze willen ontdekken welke moderne manieren van […]
Autodata Nederland introduceert nieuwe toepassing voor Marktplaats Admarkt Dat het buitengewoon makkelijk is om de voorraad nieuwe en gebruikte auto’s via occasionplaatsingsystemen zoals Autodata en VWE op Marktplaats te zetten, is bekend. Sinds kort biedt Autodata Nederland echter ook een geautomatiseerd systeem aan om auto’s aan te melden voor Marktplaats Admarkt. Admarkt Het verschil tussen […]
Waarom Bynco echt kans van slagen heeft! Al langere tijd volg ik met bovengemiddelde interesse de Amerikaanse website Carvana.com, een site waar consumenten online een gebruikte auto kunnen kopen. Ondertussen zat ik hoopvol te wachten op de Nederlandse versie van Carvana. En die is er nu: sinds deze week is Bynco.com online, een start-up van […]
Waarom je met bijvoorbeeld de combinatie Indicata en Marktplaats méér en sneller auto’s kan verkopen Op de #NADA 100 in New Orleans is er veel gesproken over statijden van occasions. Een interessante discussie die in Nederland ook veel wordt gevoerd, maar dan op een iets ander niveau. Immers een gemiddelde statijd van 90 dagen wordt […]
Welke inzichten hebben wij meegenomen vanuit de #NADA100 in New Orleans? Onlangs waren wij, als vertegenwoordigers van Marktplaats en Nieuweautokopen.nl, op de #NADA 100 in New Orleans om de nieuwste ontwikkelingen op online automotive in kaart te brengen. Vooral de ontwikkelingen waarmee autobedrijven en dealers succesvoller online kunnen worden, hadden onze belangstelling. Het goede nieuws […]
De 100ste NADA in New Orleans levert veel stof tot nadenken Afgelopen week organiseerde de Amerikaanse autodealers de 100ste NADA in New Orleans en namens Marktplaats waren Michiel Aker en ondergetekende erbij. Vier dagen van workshops volgen, over de beursvloer lopen en indrukken op doen. Een bomvol en zeer boeiend programma. Alle verzamelde informatie gaan […]
Penske Automotive zegt namelijk van niet en kan het eenzijdig bewijzen! Welk onderzoek je ook leest, je leest meestal hetzelfde. De klant van 2017 wil snelheid en transparantie. Kijk je naar de verschillende generaties die nu auto’s kopen, dan valt op dat de demo tot 45 jaar transparantie wil en niet wil onderhandelen over een […]
Veel autodealers stellen zichzelf regelmatig de vraag wat de beste methode is voor het opvolgen van leads. Een terechte vraag, want de hoeveelheid call- en onlineleads die het autobedrijf krijgt, wordt al jaren achter elkaar groter en het is dus zaak om daar adequaat op te reageren. De eerste reactie van veel dealers is om […]