Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De Shop Intensity Score in Automotive!
20 maart 2023

De Shop Intensity Score in Automotive!

Het is nu een optie om marketing geld te verkwisten… Soms kom je zomaar op gedachten, bijvoorbeeld in de auto. Gedachten over hoe wij in de automotive beter kunnen meten of onze marketinginspanningen werken. Mijn gedachten dwaalden af naar de introductie van Google Analytics G4. Veel dealers en autobedrijven hebben nog geen stappen ondernomen voor […]

Lees verder
Dan doe je het lekker niet!
13 maart 2023

Dan doe je het lekker niet!

Het verbaast mij regelmatig dat ‘professionals’ altijd denken autoriteit uit te stralen door overal tegenin te gaan… Oké, dit vraagt om uitleg. Bij presentaties over leadopvolging kom ik altijd deelnemers tegen die alles wat ik vertel, weerleggen met hun eigen waarheden. Dat is prima natuurlijk, het geeft dynamiek in een presentatie en mijn waarheid is […]

Lees verder
Als je online niet wint, win je ook offline niet!
6 maart 2023

Als je online niet wint, win je ook offline niet!

Als je online niet wint, win je ook offline niet! Soms zijn statements makkelijk te maken! De kop boven dit artikel begrijpt iedereen in de automotive. Zonder een goede online-aanwezigheid win je niet in het autobedrijf. Nu niet direct terugdenken aan de afgelopen twee jaar, die jaren waren niet maatgevend. Iedereen die auto’s had, kon […]

Lees verder
Een ander perspectief: “Marketing is ontwikkeld om traffic te generen, niet om auto’s te verkopen!”
27 februari 2023

Een ander perspectief: “Marketing is ontwikkeld om traffic te generen, niet om auto’s te verkopen!”

Excuses zijn wat het zijn, excuses! Onlangs mocht ik een presentatie doen bij een grote dealerholding in Nederland over leadopvolging. Bij één van de clusters waren ze wakker geworden en realiseren ze zich dat het in 2023 gaat om de basics en de processen. Uiteraard behoort leadopvolging tot de basis, en dus mocht ik mijn […]

Lees verder
Waarom er een “standaard”​ moet komen voor het doorsturen van leads!
20 februari 2023

Waarom er een “standaard”​ moet komen voor het doorsturen van leads!

Leads doorsturen zonder tussenkomst van een ander… Online leads zijn er in vele soorten en maten! En er zijn veel CRM- en LMS-systemen en andere tools die leads ontvangen in de Automotive. Hoe voorkomen wij nu dat alle leadproviders leads op hun eigen manier doorsturen en de ontvangers hun eigen wijze van importeren hebben? (lead […]

Lees verder
Welke winst als autobedrijf heb je te danken aan de marktomstandigheden?
13 februari 2023

Welke winst als autobedrijf heb je te danken aan de marktomstandigheden?

Onlangs was David Spisak te gast op het dealerseminar met de top 60-dealerdirecties van Automotive Online. De presentatie was top, met veel diepgang ook. Eén ding blijft mij sindsdien bezighouden: David vroeg zijn publiek na te denken over het rendement van hun bedrijf. In die vraag zat behoorlijk wat diepgang. Wat is het echte rendement van […]

Lees verder
Wat maakt Carmax nu zo speciaal?
6 februari 2023

Wat maakt Carmax nu zo speciaal?

Carmax Dallas was ons doel! Een van de bedrijven die ik graag wilde bezoeken op het NADA-congres in Dallas was Carmax. Niet dat ik er niet eerder ben geweest de afgelopen jaren, en ook niet omdat ik er nooit over heb geschreven, want beide heb ik vaker gedaan. Carmax intrigeert mij heel erg! Zij hebben 180 winkels, 1 […]

Lees verder
Aangekomen in Dallas
30 januari 2023

Aangekomen in Dallas

Vandaag zijn we aangekomen in Dallas, de op twee na grootste stad van de staat Texas in de Verenigde Staten. Wat gelijk opvalt is dat de vlag van de ‘Lone Star State’ hier evenveel waarde lijkt te hebben als de Amerikaanse vlag. Misschien niets bijzonders, maar wel als je een dealerbedrijf ziet waar vier enorme […]

Lees verder
De NADA 2023 staat voor de deur!
23 januari 2023

De NADA 2023 staat voor de deur!

De hoogmis van de US dealer gaat weer van start! Volgende week is het weer zover, dan gaat de NADA2023 van start! Dit keer in de staat waar alles groter is: Texas! Dallas is voor het eerst de gastheer van dit 40.000 deelnemers tellende evenement en neemt de plaats over van San Francisco. Persoonlijk vond […]

Lees verder
Ook in 2023 is en blijft Google My Business belangrijk
16 januari 2023

Ook in 2023 is en blijft Google My Business belangrijk

Deze week was ik te gast bij een aantal dealers in België, of concessiehouders zoals ze daar worden genoemd. Doel van de gesprekken was het optimaliseren van de Google My Business-listings. Iets waar wel aandacht voor is, maar wellicht niet genoeg. Bovendien verdient niet alleen Google My Business (GMB) aandacht, maar moet je ook aan […]

Lees verder
VorigeVolgende