Hoe kun je een opvolg proces forceren bij online leads?

Als je geen proces hebt om online leads eerst te bellen, dan kun je het wel forceren!

Calldrip

Onlangs kwam ik in contact met Marc Nederveen. Marc heeft een cool concept met de naam Calldrip. Wij hebben in de beginjaren van Nieuweautokopen.nl ook zoiets gebruikt en toen heette het Pushcall. Aan de basis van die systemen ligt de werkvolgorde van de meeste verkopers. Meestal wordt er eerst gemaild om pas daarna te bellen. Pushcall en Calldrip zorgen voor de juiste volgorde: eerste bellen, daarna mailen. En wordt er wel gebeld, dan gebeurt dat vaak te laat. Ik heb al eerder geschreven dat je leads in 2017 snel moet opvolgen, het liefst zelfs binnen 24 minuten. Waarom? We leven in een tijd dat de vier seconden die het kost om te pinnen al als te lang wordt ervaren, en dus is contactloos betalen gelanceerd. Voor leadopvolging moet je ook snel reageren en in de juiste volgorde: Eerst bellen, dan mailen en wel zo snel mogelijk.

Wat doet het systeem?

Als je een leadformulier hebt op je website, dan kun je de code op je website plakken. Die code doet het volgende: de klant vult het formulier in en laat een telefoonnummer achter. Als de klant vervolgens op ‘verzenden’ klikt, dan zal Calldrip direct een connectie maken met je telefooncentrale. Neem je op, dan hoor je een bandje dat vertelt dat je een lead hebt ontvangen van lead X, voor auto Y en of je deze wil accepteren. Doe je dat, dan belt de telefooncentrale direct met de klant. Je kunt dus binnen een minuut nadat ontvangst van je lead, verbonden worden met de klant. Het enige dat je nodig hebt, is een leadformulier met daarin een telefoonnummer.

Dus hij belt ook ‘s nachts?

Je kunt in Calldrip aangeven op welk tijdstip je wel en niet gebeld wilt worden. Kun je de telefoon niet beantwoorden, dan wordt de lead geconverteerd naar een normale e-mail. Het systeem doet meer dan alleen bellen en mailen, je krijgt ook inzicht in de manier waarop leads worden opgevolgd. Het grootste probleem bij leadopvolging is dat niet alle leads worden opgevolgd. Sterker nog, met minder dan 60% van de leads wordt contact gelegd. Door middel van een systeem als Calldrip worden alle leads met een telefoonnummer in elk geval opgevolgd en is de connectiegraad hoger dan 60%. Dat weten we omdat snelheid de grootste driver is om te verbinden. En zoals gezegd, als je wilt, kun je binnen een minuut contact maken met de lead. Kijk je naar de 60%-regel dan helpt een bel- en opvolgsysteem zeker in de twee hoogste funnels.

Heb je het nodig?

Ik sprak online-goeroe Brian Pasch onlangs over de noodzaak van dit soort systemen en hij wist het treffend te formuleren: “Calldrip is een goed systeem voor dealers met een zwak proces. Blijf je dat zwakke proces houden, dan zal je dankzij dit systeem meer connecties krijgen en uiteindelijk meer sales. Maar heb je geen leadopvolgingsproces na bijvoorbeeld het tweede of derde contactmoment, dan zul je nooit alles uit het potentieel halen.” Met andere woorden: Calldrip werkt, maar het beste resultaat haal je door je processen op orde te brengen.

Meer weten over Call Drip? laat met mij weten en ik breng je in contact!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul

Lees ook

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024

Eindelijk winst

1 februari 2024

Daar zitten we weer!

25 januari 2024

Aandeelhouder Carmen Automotive BDC