Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

1 november 2015

Krijgt de autoverkoper wel de juiste prioriteiten van u mee?

De autoverkoper wordt ook wel vaak verkeerd gebruikt Heeft u als dealer (directie) volledig in beeld wat de autoverkoper allemaal doet op dagelijkse basis? Zijn er zaken waarvan u mag concluderen dat deze bij de kerntaak horen van de autoverkoper en dat sommige taken, bij nader inzien, ook door andere (lees goedkopere) krachten kunnen worden gedaan? […]

Lees verder
30 oktober 2015

Keep in Touch met je connecties als zakelijke autoverkoper!

LinkedIn is het medium om als zakelijke autoverkoper je connecties te onderhouden! Onlangs schreef ik een blog met 5 tips om beter gebruik te maken van LinkedIn. Daarop heb ik veel reacties gehad van autoverkopers die daadwerkelijk ermee aan de gang zijn geweest! Professionals zoals Niek Tosseram die al 5 geschreven beoordelingen heeft verzameld op […]

Lees verder
29 oktober 2015

Dienen we in de autoverkoop een salesproces te hebben?

Of mag het toch toeval zijn wat we doen? In de fysieke (nieuwe)autoverkoop zijn we vaak gewend om zaken te doen zoals we het altijd doen/deden. Echter, als we er over na willen denken, kan het dan ook anders? Immers laten wij de verkopers zelf bepalen hoe het proces verloopt, afhankelijk van de klant, of […]

Lees verder
28 oktober 2015

Is een dealerwebsite nu een kostenpost of een investering?

Is een dealerwebsite nu een kostenpost, marketing of uw belangrijkste asset? De laatste tijd word ik veel aangesproken over dealerwebsites. Niet de dealerwebsites die u verplicht bent om af te nemen van uw importeur, maar die andere website: uw eigen dealerwebsite. Deze website waarin u uzelf kan presenteren aan uw klanten, bezoekers, prospects etc. De website […]

Lees verder
26 oktober 2015

Welke e-mail stuur je als je de lead niet te pakken krijgt?

Communicatie in woord en geschrift, niet de prijs, is het gereedschap van de autoverkoper. Als je een lead ontvangt op een nieuwe of een gebruikte auto dan kun je bellen of e-mailen. Nu is het zo, dat de eerste regel van de online automotive verkoop is: “eerst bellen, dan e-mailen” Echter als je de klant […]

Lees verder
15 oktober 2015

De 10 punten die je als verkoopleider/directeur in het dealerbedrijf eigenlijk ook wel weet!

Welke punten zijn er sinds de afgelopen jaren anders die het vak van verkoopleider in het dealerbedrijf hebben veranderd? 1. Stop met het najagen van nog meer bezoekers en leads vanaf je website En begin met het najagen van een beter closingspercentage van de leads die je al hebt. Immers begin met ‘the end in mind’ […]

Lees verder
15 oktober 2015

5 tips voor de zakelijke autoverkoper op Linkedin

LinkedIn is voor de zakelijke autoverkoper een fantastisch medium om meer auto’s te verkopen! Als je in de zakelijke autoverkoop zit, als bijvoorbeeld accountmanager, dan is er geen beter middel om prospects te vergaren dan LinkedIn anno 2016! Immers LinkedIn is in het zakelijke verkeer volledig geaccepteerd als het ‘social media’ kanaal. In veel presentaties […]

Lees verder
13 oktober 2015

Ventavid is één van de hoodsponsoren van de #DCDW van 11 november!

Robert Wiesman en de kracht van video opvolging! Ventavid één van de oplossingen voor leadopvolging middels video is één van de hoofdsponsoren van de Digital Car Dealer Workshop op 11 november. Specifiek de sessie van Robert Wiesman, YourHyundaiguy, welke wereldberoemd is in de Amerikaanse Automotive door zijn unieke video lead opvolging en personal branding! Robert […]

Lees verder
9 oktober 2015

Het is niet de schuld van de (prijs) koper, maar jij bepaalt of je verkoopt!

Stop met het maken van excuses en wordt beter in verkopen! De afgelopen 4 weken heb ik meer dan 12 sales presentaties mogen geven over een betere conversie in online leads! Wat steeds opvalt is dat we in een excuus omgeving zitten waarbij we zelf geen verantwoordelijkheid nemen om succesvoller te zijn. Het toppunt was toch […]

Lees verder
4 oktober 2015

Onderzoek naar de (gebruikte) Peugeot 508SW koper leert ons….veel.

Dien je de content op je pagina/advertentie aan te passen aan je meest waarschijnlijke klanten profiel? Laatst hebben wij bij Marktplaats een onderzoek gedaan naar de reis van de lead. Dus welke stappen onderneemt een bezoeker op Marktplaats voordat deze uiteindelijk een aanvraag tot meer informatie doet? Daarnaast kunnen wij aan de hand van algemene […]

Lees verder
VorigeVolgende